אסטרטגית שיווק עם תוצאות לשנת 2018 | להיות אוטוריטה או לא להיות…?

אסטרטגית שיווק עם תוצאות לשנת 2018 | להיות אוטוריטה או לא להיות…?

2018 כבר כאן ועסקים רבים, גדולים כקטנים, עומדים בפני אתגרים עסקיים חדשים חלקם פשוטים וחלקם מורכבים יותר. מי שבנה תכנית עסקית לשנה החדשה הציב לעצמו מטרות ויעדים אך השאלה המרכזית היא: האם בתכנית העסקית הוכללו אסטרטגיה ודרכי הפעולה מתאימות להשגת המטרות?

עד לא מזמן חשפנו מוצרים או שירותים כפי שהם, לאחר מכן, הדגשנו את התועלות והיתרונות, המשכנו עם חיבור לרגש בהצגת הפתרון…. ועדיין נתקלנו ונתקלים גם היום בתחרות בלתי פוסקת! זה לא סוד שריבוי העסקים המציגים מוצרים ושירותים זהים הולך ומתרחב וכעת עסק נדרש לעלות מדרגה, לשנות תפיסה ולהפוך למותג או יותר נכון לאוטוריטה בתחומו על מנת להתגבר על התחרות. אתגר מרתק לכל מי שעוסק בשיווק!

היום הלקוחות רחוקים מלרכוש מוצרים או שירותים! הם קונים את התועלות ובעיקר קונים ממי שיצר עימם קשר אמין ובנה עימם מערכת יחסים! ההוכחה לכך נראית בשינוי המרכזי המתרחש לנגד ענינו והמתפתח בשיווק ברשתות החברתיות. ארחיב בנקודה המרכזית הנ"ל בהמשך עם דרכי פעולה נחוצים לשיווק בפייסבוק עם תוצאות.

האתגרים לקראת 2018 אינם פשוטים לבעלי עסקים רבים שעדיין לא הפנימו את השינוי הדרמטי בשיווק ובמקום זאת  מאשימים את המצב הביטחוני, הכלכלי, התחרותי וכו'.. עד שמבינים בעצם שאותם הגורמים אינם אחראים על ירידת הפוטנציאל של העסק, אלא גורם אחר מרכזי ושונה לחלוטין: אכן, שנת 2018, וללקוחות שלכם אין "בעיה" של כסף, אלא "בעיה" של תעדוף מול הבחירה הרחבה, כלומר "עם מי" יעשו עסקים ו"ממי" ירכשו את המוצר או השירות?

עסק מצליח בשנת 2018 הוא עסק שמבדל את עצמו ואינו שקוע במוצר, עסק שיוצא מהתחרות ומרים דגל של אוטוריטה. עסק שמגדיר בדרך יצירתית ואוטנטית "במה הוא עוסק באמת". לדוגמא: עסק שמוכר פרחים עוסק בעיצוב בית, בשיפור מערכות יחסים, בזוגיות, באורח חיים וכו'. דוגמאות נוספות: עסק שמוכר טיפולים במגע עוסק באיכות חיים. עסק שמוכר בשר עוסק בטעמים ובחוויה קולינרית…

אז מה הן דרכי הפעולה הנחוצות להצלחה העסקית שלכם ב- 2018?

בכתבה אציג בפניכם כלים יצירתיים ומתקדמים בשיווק ובעיקר אתמקד בכתיבה שיווקית שמניבה תוצאות ובהגדלת החשיפות ברשת החברתית פייסבוק.

בדומה למנוע החיפוש גוגל, הרשתות החברתיות ובעיקר פייסבוק, עובדות על אותו עקרון מרכזי: רלוונטיות. עסק שיוצר תכנים איכותיים ואוטנטיים זוכה לקידום במנוע החיפוש וברשתות החברתיות כאשר האלגוריתמים מקדמים את העסק שבאמת רלוונטי לגולשים.

הניסיון והתוצאות מוכיחות שתוכן שיווקי מוכר אינו עוסק במוצר או בשירות! תוכן שמציג את "מפרט המוצר" לא יקודם מכיוון שהוא לא מעניין את הקהל. הלקוחות מתעניינים ב"תועלות המוצר" ומה יוצא להם מהקניה, ובעיקר מתחברים היום לערכי העסק ולמי שעומד מאחורי המותג. תוכן שעוסק במוצר ולא שם את הלקוח במרכז, גורלו לפספס את המטרה.

כיצד זה עובד ברשת החברתית המובילה בישראל "פייסבוק"?

אחרי שפייסבוק הוסיפה אלגוריתם שמשפיע על כמות החשיפות שתקבלו בכל פוסט בצורה אורגנית (ללא קמפיין ממומן), עליכם לדאוג שיתבצעו 3 פעולות מרכזיות מצד האוהדים שלכם בדף העסקי:

  1. פעולת לייק לפוסט ו/או לדף
  2. פעולת שיתוף
  3. פעולת תגובה

אוהד שאינו מעורב בתכנים שלכם משפיע לרעה על פוטנציאל החשיפה בפרופיל האישי (חדשות/FEED) בצורה מאוד משמעותית עד לרמה של אפס. ולכן המרכיב החשוב ביותר ברשת החברתית הוא כתיבה שיוצרת תגובות ומעורבות מצד האוהדים שלכם. דוגמא

 

להלן 6 עקרונות לכתיבה שיווקית שתהפוך אתכם לאוטוריטה בתחומכם:

העיקרון הראשון – רגע לפני שניגשים לכתוב פוסט,  חובה להגדיר מטרה! פוסט שיווקי ללא מטרה נכלל לפעולת שיווק ללא תוצאה! וכמו שמנהלים עסק על פי תוכנית עסקית, יש לפעול על פי תכנית שיווק בכל ערוץ בנפרד כולל תוכן שיווקי על פי המטרות שהוגדרו.

המטרות המרכזיות לכתיבת שיווקית הן: "העצמת המותג" "קידום מכירת מוצר" "טיפול במשבר" "הגדלת רשימת תפוצה" "הרשמה לסדנא"…

העיקרון השני – יש לאפיין ולהגדיר למי נכתב הפוסט, מי קהל היעד המדויק אליו הנכם פונים כדי שתוכלו להתאים את הכתיבה אליו. טעות נפוצה ולעיתים גם פטאלית של עסקים רבים, היא היעדר אפיון מדויק של קהלי היעד וצרכיהם וכתוצאה מכך, הם אינם מקבלים תוצאות מהקמפיין השיווקי.

העיקרון השלישי – הקשבה מלאה! הלקוח הוא במרכז ועליכם להבין מה הלקוח רוצה, לאיזה כאב או מחסור יש ביכולתכם לפתור ומה הוא צריך ואינו מודע לכך, עד שהוא נחשף לפתרון שלכם!

העיקרון הרביעי: מתן ערך כלומר תוכן שמעשיר את הלקוח במידע המקצועי הרלוונטי עבורו שבעקבותיו הוא יבין שהוא נמצא בידיים טובות! תוכן שמדגיש את "הכאבים" שלו כשבזכותכם ימצא הפתרון לבעיה, למה שהיה חסר לו עד שנחשף לתוכן שלכם.

בעידן השקיפות אין כל צורך להימנע  מחשיפת מידע, מהחשש שאחרים יעתיקו או מהחשש שהלקוח כבר לא יצטרך אתכם בהמשך. נהפוך הוא! ברגע שהלקוח מתחבר לתוכן המקצועי והאוטנטי שלכם, הרצון שלו לקבל מכם את המוצר או השירות רק ילך ויגדל. הלקוח זקוק לסינון המידע האין סופי שרץ ברשת. ויתרה מכך הוא זקוק לפתרון ממקור אמין, מעסק שהפך לאוטוריטה בתחומו!

העיקרון החמישי: "לדבר" (יותר נכון "לכתוב") בשפה של הלקוח כלומר בגובה העניים! תופעה נפוצה היא שבעל עסק כותב בשפה מקצועית ולא מובנת על ידי הלקוח, דבר שגורם לפספוס אדיר של כל המאמץ שהושקע בכתיבה ובמהלך השיווקי.

העיקרון השישי: מה הסיפור? כתיבה שיווקית נכונה בנויה ממספר פרקים, די דומה לידיעה עיתונאית שעונה על 5 הממ"ים. ובכתיבה השיווקית אני מתאימה את המבנה לפוסט, לכתבה או לכתיבת עדות של לקוח ממליץ.. ועונה על השאלות הבאות: מה קרה? מתי זה קרה? מי מעורב בסיפור? מדוע זה קרה? ומה קרה מאז (הפתרון). דרך המבנה הנ"ל, יוצרים עלילה מעניינת, דרכה ניתן להזדהות עם הכאב או הבעיה, יוצרים סקרנות ובעיקר סוחפים את הקוראים להתעניין במוצר או בשירות שלכם.

 

אחרי שתרגלתם את 6 העקרונות המרכזיים לכתיבה שיווקית עם תוצאות, הגיע הזמן להפיץ את הבשורה שלכם  לכמה שיותר לקוחות ב- 2018! כעת אגש להציג את הפתרונות החדשניים ביותר שפיתחה פייסבוק בשנה האחרונה לטובת קידום העסקים ברשת החברתית המבוקשת ביותר בישראל.

קידום העסק בדף אוהדים הפך לחלק בלתי נפרד מתכנית השיווק בקרב רוב בעלי העסקים אשר מזהים את  הפוטנציאל הטמון ברשת החברתית לפתח מעגלים עסקיים, ליצור מערכת יחסים אמינה ורציפה עם לקוחותיהם. כפי שהוסבר קודם לכן, אלגוריתם שמצליח לזהות מי באמת אוהד את המוצר, השירות או המותג שלכם (תוך יצירת אינטראקציה על בסיס שוטף) מאפשר חשיפה אורגנית (ללא קמפיין בתשלום) אך לרוב, פוגע משמעותית בכמות החשיפות אליה שואפים להגיע: מאות אלפי לקוחות פוטנציאליים!

רגע לפני שניגש לדבר על הכלים המתקדמים לקידום העסקים בפייסבוק, דעו שישנו פתרון אורגני נוסף (ללא קמפיין בתשלום) והוא הפצת הפוסטים בקבוצות ממוקדות קהלי יעד, איזורים ותחומי עניין. שיטה זו מאפשרת לכם לקדם את הדף העסקי בעזרת הפרופיל האישי. שימו לב! לא ניתן להפיץ פוסטים בקבוצות ישירות מדף האוהדים אלא רק דרך הפרופיל האישי.

דוגמא לפוסט בדף עסקי שהופץ בכ-70 קבוצות דרך הפרופיל האישי.

אסטרטגית שיווק

אסטרטגית שיווק

החידוש המשמעותי שהתפתח בשנה האחרונה הוא "שיווק מחדש" או remarketing/retargeting, הכלי שמאפשר לעסקים להגיע לקהל מדויק יותר ובעיקר להיחשף לקהל שנמצא או שהיה באינטראקציה עם העסק מחוץ לרשת החברתית. כעת תוכלו לחשוף את העסק ללקוחות בפייסבוק אשר ביקרו אצלכם באתר ולאלה שנמצאים ברשימות התפוצה שלכם!

 

"רימרקטינג" או "שיווק מחדש" מגדיל משמעותית את אחוזי ה-ROI ואחוזי המכירות! כיצד זה עובד?

שיווק מחדש הוא כלי חדשני שמעניק לכל עסק ההזדמנות לחזר אחר הלקוחות שביקרו בעבר באתר ולהמשיך לעניין אותם במוצר או בשרות שלכם. בעזרת הטמעה פשוטה של קוד באתר, פייסבוק מזהה את הגולש שביקר בעבר באתר ומציג בפניו את מודעת הפרסום. ניתן להגיע לרמת דיוק גבוהה מאוד עם הצגת מודעה למי שביקר בדף "X" באתר אך לא ביצע רכישה. במקרה כזה המודעה תעודד את הגולש לרכוש את המוצר או השרות באופן משמעותי יותר.

 

אז לפני שתשקיעו השנה בקמפיין ממומן, בצעו את הפעולות הבאות והבטיחו עלייה ב-% ה-ROI וב-% המכירות:

  1. הטמיעו קוד "שווק מחדש" באתרכם
  2. העלו רשימת תפוצה שלכם בפייסבוק
  3. הגדירו קהלים נוספים: קהל לפי תחומי עניין, קהל מחובר לאירועים או לדפים עסקיים רלוונטיים לקהל שלכם.. Lookalike
אסטרטגית שיווק

אסטרטגית שיווק

אסטרטגית שיווק

אסטרטגית שיווק

פיתוח נוסף נוגע לכלי שיעזור לכם למצוא בקלות מה נושא השיחה המככב ברשת החברתית והיכן קהל היעד שלכם מבלה בפייסבוק על פי מילת החיפוש.

פייסבוק משקיעה מאמצים גדולים בפיתוח מנוע החיפוש הפנימי שלה וכיום המבקרים ברשת החברתית  יכולים להפיק ממנו הרבה יותר מחיפוש אחר אנשים! כיום ניתן לקבל מידע על "כמה אנשים מדברים על זה"  לכל ביטוי ולקבל תוצאות חיפוש לפי פוסטים מקודמים, פוסטים אחרונים, אנשים, תמונות, וידיאו, דפים, מקומות, קבוצות, אפליקציות ואירועים!

מנוע החיפוש הפנימי של פייסבוק הופך ללא ספק לכלי אסטרטגי משמעותי שמוביל לתוצאות שיווק.

אסטרטגית שיווק

אסטרטגית שיווק

 

אסטרטגית שיווק

חידוש משמעותי נוסף ברשת החברתית פייסבוק מאוד מזכיר את האופציה הקיימת בקמפיין הממומן בגוגל אדוורדס עם "הצגת קישורים נוספים לאתרכם" "Sitelinks" בהצגת מודעות הפרסום. לאחרונה הוסיפה פייסבוק "קרוסלה"  Carousel המאפשרת להציג מספר תמונות לפוסט אחד ולחבר כל תמונה לכתבת אתר שונה בנפרד. המשמעות היא שתוכלו בפוסט אחד לעניין את הלקוחות במוצרים או בשירותים נלווים המוצגים באתרכם או בדפי נחיתה שונים.

 אסטרטגית שיווק

 

חידוש נוסף לקידום העסק נולד עם מיזוג פייסבוק והרשת החברתית מבין המובילות בעולם "אינסטגרם".

עם רכישת הרשת החברתית INSTAGRAM, פייסבוק מיהרה לפתח אופציה לקידום ממומן של העסק באינסטגרם ובנוסף הוסיפה  כפתור מועיל ביותר בשיווק: כפתור המאפשר הנעה לפעולה עם קישור לאתר! האופציה לקידום העסק באינסטגרם מתנהלת בפייסבוק ומאפשרת גם הטמעת קוד באתר למעקב אחר תוצאות השיווק והמכירות מערוץ זה.

   אסטרטגית שיווק                        אסטרטגית שיווק

אני מקווה שעזרתי לכם עם המידע שחשפתי כאן בפניכם, כך ששנת 2018 תהיה עבורכם שנה עם תוצאות יותר משמעותיות בעסק, בעזרת אסטרטגית שיווק מתאימה לכללים החדשים, ותוך שימוש נכון בכלים המתקדמים העומדים לרשותכם. תגובות ושאלות יתקבלו בברכה!

אם הכתבה עזרה לכם, שתפו חברים, בעלי עסקים שיכלו גם הם להשיג תוצאות טובות יותר.

מאחלת לכם שנת עסקים 2018 מוצלחת! שיווק באינטרנט עם תוצאות!

לחץ כאן להשארת פרטים.

 

 

 

אסטרטגית שיווק

Please follow and like us:
כישורים

פורסם ב

אפריל 9, 2018