מה השאלה?
מושגים בשיווק באינטרנט אינם לרוב מוכרים ומובנים על ידי בעלי העסקים. מורכבות הפעילויות המגוונות של השיווק באינטרנט מקשה לעתים על הבנת תהליכי העבודה של הפעילות. דאגנו לספק לכם מידע בסיסי שיוכל לעזור לכם להבין את המושגים בשפה הכי פשוטה.
נשמח להוסיף מושגים בשיווק באינטרנט החסרים מבחינתכם ברשימה מטה. שלחו אלינו בקשה להגדרת הביטוי שתעזור לכם להבין ולהתקדם בתהליכי השיווק באינטרנט.
PPC או pay per click – שיטת תשלום לפי מספר הקלקות לפרסום במנועי החיפוש. ישנה גם אופציה לשלם את הפרסום לפי חשיפה כלומר לפי מספר הפעמים בהם הופיעו מודעות הפרסום שלכם במסע הפרסום.
Adwords – מסע פרסום של גוגל המבוסס על חשיפת מודעות פרסום עם קישור לאתר, דף נחיתה או מיניסייט אתר שיווקי.
Adsense – פרסום המופיע באתרי תוכן שותפים עם גוגל. מפרסמים במסע פרסום המוגדר "תוכן" של גוגל מאפשרים חשיפת פרסום מאתרים אחרים לרוב רלוונטיים לתחום. בעל האתר המצטרף ל-Adsense יוכל ליהנות מתגמול על כל הקלקה שהתבצעה מהאתר שלו אל האתר של המפרסם.
מנועי חיפוש – 85% מהגולשים מגיעים לאתרים דרך מנועי חיפוש כמו גוגל, ייהו, מרלין ועוד.Google, Yahoo, Merlin. השיווק במנועי חיפוש מתבסס מחד על מילות מפתח בהם משתמשים הגולשים לחיפוש תוצאות ומאידך על מילות מפתח שהוגדרו על ידי בעלי האתרים בממשך הניהול. מנועי חיפוש הינם אמצעי להשגת מידע ממוקד לגולשים וקבלת לידים ממוקדי מטרה וקהל יעד על ידי המשווקים ברשת.
קידום אורגני – קידום אורגני הינו מתבסס על יצירת קישורים, תוכן איכותי באתר ומחוץ לו וכן חבילת SEO המכיל את כל האלמנטים הטכניים הנחוצים.
SEO או Search Engine Optimization – קידום אתרים מבוסס מילות חיפוש או ביטויים שמוגדרים מראש בממשק הניהול של האתר. חבילת SEO הינה הכרחית לקידום אורגני של האתר ומכילה את כל האלמנטים הטכניים בממשק הניהול של האתר לצורך הקידום.
SEM או Search Engine Marketing – קידום אורגני במנועי חיפוש מבוסס מילות חיפוש במטרה למשוך תנועה ממוקדת של מבקרים המתעניינים במוצרים או בשירותים המוצגים באתר.
SMO או Social Marketing Optimization – אופטימיזציה של מדיה חברתית (SMO או חברתית SEO) הינה תהליך מתודולוגי של פעילות במדיה חברתית במטרה למשוך מבקרים ייחודיים לתוכן האתר. SMO הוא אחת משיטות מקוונות רבות בתהליכי אופטימיזציה לאתר.
שיווק ויראלי – שיווק ויראלי הינו מושג המתאר את החשיפה המאסיבית שניתנת להשיג בשיווק באינטרנט תוך מיקוד מסוים בקהלי היעד הרלוונטיים. השיווק הויראלי הינו דורש השקעת זמן ומשאבים חד פעמיים כאשר המסרים ממשיכים לקבל חשיפות רבות גם בשלבים מאוחרים יותר ומוכר לרוב ברשתות החברתיות.
רשתות חברתיות – מושג חדשני יחסית בשיווק באינטרנט. הרשתות החברתיות הינן אתרי ענק אינטראקטיביים בהם נפגשים אנשים מהכפר הגלובלי. הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות ופרסום ויחסי ציבור של הרבה עסקים ורוב המותגים. בין הרשתות החברתיות הגדולות: פייסבוק, טויטר, טולקר הישארלי, קפה דה מרקר ועוד..LinkedIN ,Facebook, Google+, Twitter, CafeTheMarker
אופטימיזציה – זהו מושג מקצועי בניהול מסע קמפיין במנועי חיפוש כאשר המטרה הינה לעלות את רמת ה-CTR המאפשרת הוזלת עלות ההקלקה.
CTR או click thru rate – חישוב יחס בין מספר החשיפות של המודעות לבין מספר ההקלקות בפועל בזמן מסע הקמפיין במנועי חיפוש. המספר מוגדר באחוזים ומצביע על רמת הרלוונטיות של מודעת פרסום עבור הגולשים. ככל שהמספר גבוה כך עלות ההקלקה פחתה.
מילת חיפוש – ביטויים המוגדרים בממשק הניהול באתר למטרת קידום. ישנה חשיבות רבה בהגדרת מילות החיפוש השתלבותן בתוך התוכן באתר.
אתר תדמיתי – אתר תדמיתי הינו אתר המכיל בתוכו את כל האינפורמציה על העסק/חברה מעין כרטיס ביקור להצגת המוצרים, השירותים, אודות החברה.
מיניסייט – אתר שיווקי ממוקד מטרה וקהלי יעד: יחסי ציבור, פעילות מותגית או מכירות. מיניסייט הינו אתר בעל מספר דפים אך ללא פרטים אודות החברה, החזון או הצגת מוצרים ושירותים שאינם שייכים לאותה קטגוריה או מחלקה או אגף בחברה.
דף נחיתה – דף אינטרנטי בודד כאשר המטרה הינה בד"כ השגת לידים תוך השארת פרטי המבקרים בדף. המסרים אחידים ולדף נחיתה כללים משלו להשגת תוצאות וקבלת פרטי הגולשים.
כתובת URL – כתובת אינטרנטית שמכילה www. וגם לעתים http://. לכתובת URL משמעות למנועי חיפוש.
– המקום בו מגדירים את מילות החיפוש בממשק הניהול.
Metadata – המקום בו מגדירים את מילות החיפוש Metatag וכן הקדמה לדף אינטרנטי Meta description. נתונים אלו נסרקים על ידי מנועי החיפוש ולהם השלכות בקידום אורגני של האתר.
תגיות – תגיות אינם מילות חיפוש דינמיים המוגדרים בהתאם לתוכן שנוצר.
עכבישי גוגל – מערכת הסורקת את כל האתרים ברשת והתכנים ומאפשרת באופן שיטטי לדרג את האתרים ברשת. כמו כן המערכת בודקת מעשי מרמה ולעוברים על חוקי מנועי החיפוש. ישנם עונשים ברורים במקרים אלו עד כדי הורדת האתר לצמיתות ממנועי החיפוש.
אלגוריתם – אלגוריתם הינם כללים טכניים שנוצרים על ידי מנועי החיפוש המאפשרים ליצור כללים ברורים למשתמשים. לגוגל ישנם יותר מ- 200 אלגוריתם וממשיכים להוסיף.
PR או Page Rank – רמת הפופולאריות של אתר הנחשב לאחד האלמנטים החשובים בקידום אורגני של אתר במנועי חיפוש. חישוב רמת ה- PR בסולם של 1 – 10 הולך ונהיה יותר מורכב עם חוקים נוספים. לחישוב ה- PAGE RANK של האתר שלכם Page Rank Checker service
דיוור אלקטרוני- דיוור אלקטרוני הינו כלי להפצת מסרים בדואר האלקטרוני. מערכת דיוור מקצועית מאפשרת לשלוח דיוור אחד לאלפי נמענים עם השם האישי ומסרים אישיים לכל נמען.