עקרונות לכתיבה שיווקית אפקטיבית

עקרונות לכתיבה שיווקית אפקטיבית

 

3 עקרונות ברזל לכתיבה שיווקית אפקטיבית שתאפשר לך למכור יותר


אתחיל בעובדה: התוכן השיווקי הוא המינוף העיקרי לקידום העסק שלך. בלעדיו לא תוכל להפיץ את מוצר/השירו, ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות, כמו גם להניע אותם לפעולת הרשמה לרשימת התפוצה או לגרום להם ליצור קשר. ללא תוכן שיווקי לא תוכל להיות על המפה!

בכתבה אני חושפת 3 העקרונות המשמעותיים ביותר בתהליכי כתיבה שיווקית, שמטרתה לקדם את העסק ולמשוך לקוחות רבים כל השנה. עקרונות אלו הם תוצאה של תרבות צריכה חדשה אשר נוצרה בעידן בו הכל קורה במהירות האור ובלחיצת כפתור, מה שנקרא תרבות ה- "אינסטנט" instant. הלקוח חי את ה"כאן ועכשיו" ועליך להתאים את הכתיבה השיווקית לציפיותיו: להעביר מסר ברור, תמציתי, מושך תשומת לב עם תוכן משכנע שיניע אותו לפעולה.

כדי שהכתיבה השיווקית שלך תהפוך לאפקטיבית ביותר עליך להשתמש ב-  3 העקרונות האלו בכל סוגי הכתיבה השיווקית: כתבה חדשותית, כתבה אינפורמטיבית, ידיעה קצרה, תוכן בדיוור במייל, סטטוס בפייסבוק, המלצה מלקוח ועוד..

העיקרון ה-1: אורך ומבנה הכתבה

כפי שהוזכר בשורות הקודמות, תרבות האינסטנט של ה"כאן ועכשיו" מביאה אותנו לייצר כתיבה שיווקית קצרה יותר, ממוקדת יותר ודרכה הקורא יכול במהירות להשלים את 3 השלבים העיקריים בהצלחה:

1. להבין מהו המסר המרכזי

2. להסיק מסקנה

3. להניע לפעולה

בניגוד למאמרים מורחבים, כתיבה שיווקית עם תוכן קצר משרתת את 3 הגורמים העיקריים בשיווק!:

1. לנו המשווקים שיכולים לכתוב בקלות תוכן קצר ממוקד נושא

2. להם הלקוחות שיכולים להבין במהירות מהו המסר המרכזי שיניע אותם לפעולה

3. מנועי החיפוש שמקדמים תוכן איכותי, מקורי, בעל ערך וריבוי תכנים

בין אם בחרת לכתוב כתבה שאורכה עובר את ה 300 מילים או בין אם פחות, חשוב מאוד ליצור כותרת ראשית מושכת שמכילה את הביטוי המרכזי/נושא הכתבה, כותרות משנה שמפרידות בין הפסקאות (עד 3) ופסקה מסכמת עם הנעה לפעולה שיגרום לקורא למלא טופס הרשמה או ליצור איתך קשר.

העיקרון ה-2: הנעה לפעולה

למדנו בהדרכות קודמות שכתיבה שיווקית ללא הנעה לפעולה אינה כתיבה שיווקית במהותה! ובעידן השיווק החברתי, הגורם הבולט ביותר בעניין הנעה לפעולה מתייחס לתכנים שמעודדים את הדו שיח. אין יותר משתלם מליצור תוכן שיווקי שגורם לקהל להניע לפעולה: לעשות לייק, לשתף את התוכן השיווקי או לכתוב תגובות לכתבה. הדו שיח  שנוצר מסביב לתוכן (בז'רגון השיווקי: הבאז) משפיע באופן ישיר על קידום העסק כאשר התוכן שלנו נחשף באופן ויראלי על ידי רבים, אך לא רק!: מנועי החיפוש (המשפיעים על דירוג התכנים שלנו) סורקים את הפעילות והתוכן השיווקי ומקדמים אותו במהירות, לאור השיח/העניין הרב שנוצר סביבו.

העיקרון ה-3: כתיבה בהמשכים

שיווק נכון לעסק נבנה על בסיס חשיבה ואסטרטגיה, בעיקר כאשר מדובר בנושא המרכזי ביותר בשיווק: התוכן. כתיבה שיווקית אפקטיבית היא כתיבה שמציגה את מה שיש לך למכור בתהליכים ובהמשכים. כתבה קצרה ממוקדת נושא מאפשרת לנו ליצור יותר תכנים ויתרה מכך, היא מאפשרת לנו להוסיף גורם משמעותי בשיווק: גורם הגירוי לתכנים הבאים בתור! כתיבה בהמשכים יוצרת עניין כאשר קהל העוקב מצפה לקבל עוד ועוד תכנים מעניינים, קצרים, ממוקדים, קלים יותר להבנה ובסופו של תהליך, מעודדים ביתר קלות את ההנעה לפעולה, לשמה יצרנו את התוכן השיווקי.

שאלות ותגובות יתקבלו בברכה!

כישורים

פורסם ב

אפריל 9, 2018