השלבים ההכרחיים לכתיבה שיווקית מוכרת

השלבים ההכרחיים לכתיבה שיווקית מוכרת

"התוכן הוא המלך" אך ללא 6 השלבים ההכרחיים לכתיבה שיווקית מוכרת שאני עומדת לחשוף כאן בפניך, אין לתוכן השיווקי שהפצת ברשת משמעות כל שהיא!

"התוכן הוא המלךאך ללא 6 השלבים ההכרחיים  לכתיבה שיווקית מוכרת שאני עומדת לחשוף כאן בפניךאין לתוכן השיווקי שהפצת ברשתמשמעות כל שהיא! זוהי אמירה שיכולה להישמע טיפה בוטה אבל בעידן השיווק הויראלי, בעל עסק צריך להציף ערך רב בכתיבה השיווקית (vs מסרים פרסומיים) כאשר הכתיבה השיווקית נועדה להיות כלי לבניית מערכת יחסים אמינה ועקבית עם המבקרים שיהפכו לקהל עוקב וללקוחות משלמים בתוך זמן קצר.

כדי להפוך את הכתיבה השיווקית לכתיבה מושכת ואפקטיבית, נדרש שינוי בתפיסה ובהבנה שכתיבה שיווקית נועדה בראש ובראשונה למגנט לקוחות ולמכור. ואם טרם קיבלת תגובות לכתבות שטרחת לכתוב עד כה, למרות כוונותיך המצוינות:

אל תתייאש! יש לזה לפחות סיבה אחת מתוך 6 השלבים החשובים ביותר שיהפכו את הכתיבה שלך לכתיבה שיווקית מוכרת.

לפני שניגש לבחון מדוע כתיבה שיווקית לא מניבה תוצאות, אחדד בקצרה מהי כתיבה שיווקית: כתיבה שיווקית היא כל תוכן שמטרתו למשוך לקוחות ולמכור את המוצר או השירות שהנך מקדם. כתיבה שיווקית צריכה להיות מדויקת הן ברמת זיהוי הלקוח (למי כותבים) והן במילוי הצרכים והרצונות שלו: הלקוח מחפש למלא חוסרים, לפתור בעיות, לפתור כאבים, ליצור שינויים בחייו … ודרך הכתיבה הנך נותן לו את ההבטחה לשינוי משמעותי בחייו בזכות המוצר או השירות שלך. לפי כך,כתיבה שיווקית תעסוק באופן בולט בבעיה או בכאב (של הלקוח) ולא בפתרון (המוצר או השירות).

מהם 6 השלבים ההכרחיים שיהפכו את הכתיבה שלך לכתיבה שיווקית אפקטיבית ומוכרת?

1. מטרה – כתיבה שיווקית ללא מטרה דומה לכתיבה למגירה ולפני שניגשת לכתוב פוסט או מאמר, הדבר החשוב ביותר שעליך לעשות זה להגדיר מטרה. המטרה יכולה להיות הגדלת רשימת תפוצה, פעילות מותג, מכירת או שירות.

לדוגמא:

כתיבה שיווקית למטרת גיוס לידים (מיילים) מכילה תוכן בעל ערך כאשר הלקוח ירצה להשאיר פרטים על מנת לקבל את המידע/המתנה/ההנחה שהובטחה לו.

כתיבה שיווקית למטרת מיתוג מכילה תוכן עם רעיון (קונספט שיווקי) שנועד למשוך תשומת לב. הכתיבה תעסוק ברעיון ובקונספט השיווקי ולא במוצר עצמו.

כתיבה שיווקית למטרת מכירה תכלול תוכן עם שלבי שכנוע: מענה לצורך, בניית אמון וטיפול בהתנגדויות. סגנון כתיבה זה יכלול גם בדרך כלל תוכן שמעצים את ההוכחה החברתית עם עדויות רבות וסיפורי מקרה.

2. רלוונטיות – מה רלוונטי לקהל שלך? בידיך מוצר או שירות נפלא! רבים משתמשים בו וכעת המטרה שלך היא להגדיל את מספר לקוחותיך. הדרך הנכונה ביותר למשוך תשומת לב היא לענות על הצורך, על הבעיה, על החלק החסר שבזכות שימוש המוצר או השירות שלך, הכל יראה אחרת בעניי הלקוח.

כיצד יוצרים תוכן רלוונטי? בראש ובראשונה, כדי לכתוב תוכן רלוונטי עלינו להיות בהקשבה! ללא הקשבה לקהל שלך, הכתיבה הופכת למידע אינפורמטיבי, לתוכן לא מעניין ובלתי רלוונטי עבורו. התוצאה: לא תזכה להתייחסות מצידו.

מאות מסרים ותכנים שונים עוברים דרך הלקוחות שלך מידי יום ומטבע הדברים מנגנון הסלקציה פועל במלוא המרץ! לכן, אם תדע לזהות את הצרכים והרצונות של לקוחותיך ותתרגם אותם לתוכן שיווקי, תוכל בקלות למגנט לקוחות רבים בזמן שחיפשו או נחשפו לפתרון שיישנה את חייהם.

המדיה הדיגיטלית מפנה את רוב רובם של הלקוחות לחפש ברשת אחר מענה לצורך, לבעיה או מחסור כלשהו.. והדרך האפקטיבית ביותר לדעת מה מעניין את הקהל שלך היא לא לנחש או לחשוב במקומו, אלא לבלות בפורומים ובבלוגים פעילים, לבצע חיפושים ברשת, לנתח סטטיסטיקות באתרך או מילות מפתח בכלי החינמי של גוגל "מתכנן מילות המפתח".

הקשבה מכוונת ללקוחותיך, שבאה מתוך אכפתיות לענות על רצונם וצרכיהם, מאפשרת לך ליצור עניין וחיבור רגשי מבוסס על אמון, בעל השפעה גבוהה שיגרום לו לעקב אחריך ולהפוך ללקוח פעיל תוך זמן קצר. בשלב הזה יצרת הזדהות דרך הכתיבה והלקוח מרגיש שהבנת אותו ודיברת אליו.

3. מיקוד – אחת הטעויות הנפוצות בכתיבה שיווקית היא במיקוד!  ואתייחס כאן למיקוד בשני היבטים:

ההיבט הראשון לטעות במיקוד בא לידי ביטוי בקרב בעלי עסקים שכותבים על ה"איך" (המוצר/השירות עובד) ועל ה"מה" (המוצר/השירות עושה) ושוכחים לשים את הדגש על החלק החשוב ביותר בשיווק: על ה"מי" (הלוח עצמו). כלל ברזל  בכתיבה שיווקית!: הלקוח שלך הוא זה שבמרכז העניינים והמיקוד בלקוח גורם לו להרגיש:

  • >> הזדהות עם התוכן
  • >> רצון להמשיך בקריאה
  • >> חיבור מבוסס על אמון
  • >> התרגשות על כך שהבנת אותו
  • >> ביטחון ועל כך הוא יכול לסמוך עליך
  • >> רצון לקבל ממך את המוצר/השירות

דוגמא לכתיבה ששמה דגש על ה"איך" ועל ה"מה" ומתעלמת מהגורם המרכזי ה"מי": הכתבה בעלת תוכן אינפורמטיבי אודות המוצר/השירות מעין מפרט טכני.. תוכן מאוד פרקטי שיכול לעניין את האיש הטכני שמחפש לייצר מוצר/שירות דומה, אך בכלל לא מושך את "שלומי" שיתחבר אליך מתוך הזדהות עם הבעיה או הכאב שהצגת בכתיבה השיווקית ודרכה נוצר החיבור למוצר/שירות שלך. דגש על המטופל בכתיבה השיווקית תומך בתהליך השכנוע וגורם ללקוח להתחבר אליך עוד לפני שנוצרה מכירה.

ההיבט השני של חוסר המיקוד בא לידי ביטוי בכתיבה כללית vs התייחסות לבעיה או לכאב ספציפי. אמחיש בכך שלקוח נכנס לחנות וכעת הינך מסביר לו על כל אחד מהמוצרים והשירותים ללא התייחסות ספציפית לצרכו או לרצונו. זאת בדיוק הסיטואציה בה הלקוח לא ירגיש חיבור כלשהוא מול הכתיבה הכללית ולא ימשיך בקריאה מעבר לפתיח..

לדוגמא לכתבה ללא מיקוד: "חוזה נדל"ן". במקום זאת יהיה מאוד אפקטיבי לכתוב כתבה שפונה לקהל המתעניין/רוכש דירה מקבלן, נושא ספציפי וחדשותי בנדל"ן: "המדריך המלא לרכישת דירה מקבלן".

דוגמא נוספת לכתבה ללא מיקוד: "מהי ארומתרפיה" בזמן שיהיה מאוד אפקטיבי לכתוב כתבה בנושא ספציפי וחדשותי בתקופת האביב: "להיפטר מאלרגיה אביבית בעזרת ארומתרפיה".

4. שפה – השפה היא אחד האמצעים החשובים ביותר להעביר מסרים בשיווק. וכאשר שואלים אותי "מה לא עובד נכון עבורי?", אני בודקת את התוכן ברמת השפה והתאמתה לקהל היעד. לפני שנגשת לכתוב פוסט או מאמר עליך לדעת מי קהל היעד שייחשף לכתבה במטרה להתאים את השפה אליו.

לדוגמא: לקוח חיפש פתרון למחלה בדרכי הנשימה עבור בנו ובחר מתוצאות החיפוש מאמר שנכתב על ידי פרופסור מתמחה בתחום. הכתיבה מאוד מקצועית וכוללת מושגים מעולם הרפואה. הטקסט נכתב בגוף שלישי ברבים ואינו מעביר מסר של קירבה. במקרה זה, מטרת המאמר אינה למשוך לקוחות אלא להביא לידי הציבור מידע אינפורמטיבי בלבד. כאשר מטרתך הנה למגנט לקוחות, השפה שתבחר תהיה שפה מקרבת, תהליכית ומשכנעת.

במקרים רבים, שימוש בשפה גבוהה או בשפה מקצועית היא הסיבה לכך שהלקוח לא מגיב לכתבה ולא מקבל מסר ברור שיביא אותו להתחבר וליצור קשר. וכאשר המסר לא עובר, הכתיבה השיווקית הופכת לחסרת משמעות.

שימוש בשפה מתאימה- בגובה עיניים, היא הדרך המתאימה ביותר למשוך את תשומת ליבו של לקוחותיך. עידן הסיסמאות והחרוזים פג וכעת הכתיבה השיווקית שקופה, מציפה תועלות, מכוונת קהל ספציפי ומשתמשת בשפה מדוברת ופשוטה. זאת הדרך לגרום לקורא (הלקוח) להבין את המסר, להזדהות איתו ובכך למגנט אותו אליך.

5. הנעה לפעולה – כתיבה ללא הנעה לפעולה אינה כתיבה שיווקית! בתחילת המאמר דיברנו על המטרה. הנעה לפעולה צריכה להיות מטרה שכיחה בכתיבה. כל פוסט או כתבה צריכה להיות בעלת מטרה ובעזרת הנעה לפעולה לקוחותיך מובלים על ידך להמשך תהליך: הרשמה לקבלת מידע, טיפ, מתנה.. הפנייה לדף מכירה לקורס או לסדנה, הפנייה לשת"פ בדף תודה ויצירת קשר לקבלת המוצר/השירות.

הנעה לפעולה בכתיבה שיווקית מתרחשת ברובה דרך הרגש כאשר מה שמושך את הלקוח אינו המוצר/השירות עצמו, אלא הסיפור שמאחוריו שגורם לו להתחבר אליך, להאמין שהוא יוכל לעבור תהליך ושינוי דומה בעזרתך, וברגע זה, גרמת לו להניע לפעולה.

המדיה הדיגיטלית יכולה ליצור בקלות תחושה של מרחק בינך לבין הקורא. אך על ידי כתיבה שיווקית נכונה ניתן ליצור את הפעולה ההפוכה: תהליך של קירבה שבזכות הנעה לפעולה ניתן להוביל את הקורא למטרה שהוגדרה!

6. הפצה – בחרת לכתוב מאמר.. בחרת את המטרה ואת קהל היעד, משכת תשומת לב עם נושא חדשותי, שמת את הלקוח במרכז וכתבת תוכן עם תועלות בשפה פשוטה ובגובה עיניים, הוספת הנעה לפעולה… ועדיין לא רואה תוצאות מהכתיבה?!

הגורם הבא והאחרון בסדרה הוא גורם ההפצה. ההפצה מאפשרת לקהל שלך להיחשף לכתיבה שיווקית שיצרת וכדי שזה יקרה, עליך לבחור את הפלטפורמות ואת המקומות המתאימים לתחומך ובהם מבקרים הקהלים שלך: אתרים, פורומים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד..

לסיום אני רוצה לדבר איתך על שיטת הפצה חדשנית ומהפכנית: שיטת הרימרקטינג. שיטה זה נותנת מענה למיקוד והפצה ברמת דיוק שלא היית! הרימרקטינג זמין בקמפיינים ממומנים של גוגל אדוורדס, בפייסבוק ובפלטפורמות נוספות.

מטרת הרימרקטינג הנה לאפשר לך למכור ביעילות רבה יותר ללקוחותיך שהיו לפחות פעם אחת באינטראקציה עם העסק שלך באחת הפלטפורמות, דרכן הנך משווק באינטרנט.

הסביר בקצרה כיצד השיטה עובדת בגוגל אדוורדס: בשלב הראשון השיטה מאפשרת לזהות את הלקוח שנכנס לאתרך. לאחר מכן, ניתן להפנות אליו, באופן ספציפי שוב ושוב את מודעות הפרסום שלך.

לדוגמא: ניתן להגדיר שגולשים שבילו באתרך פעמיים בדף מוצר X, יחשפו למודעת פרסום מיועדת רק להם עם הנחה מיוחדת.

עם זאת שעסקנו בשאלה הספציפית "כיצד ליצור כתיבה שיווקית אפקטיבית ומוכרת?" אנו מגלים שהרבה מאוד סוגיות בשיווק מתחברות זו עם זו וגם פועלות בו זמנית. דבר אחד ברור ומשותף בכל תהליך שיווק בעסק הוא שעליך לבנות מערך שיווק מקצועי בכל אחד מהשלבים בכדי לקבל תוצאות!

רוצה לקבל תוצאות מהשיווק ? אם כן, בחר מערך שיווק מקצועי  מותאם לעסק שלך !

>> לחץ כאן

כישורים

פורסם ב

אפריל 9, 2018